۱۴۰۳-۰۶-۳۰ ۱:۳۵ قبل از ظهر

(جهش تولید با مشارکت مردم)

رونمایی از سامانه مجازی ذخیره سازی اطلاعات در شورای عالی فناوری اطلاعات دفتر

سامانه جدید نرم افزاری ذخیره سازی اطلاعات (VMware Virtual SAN) با قابلیت های پیشرفته تر از سامانه سخت افزاری سابق راه اندازی گردید.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، سید ابوالحسن نظامدوست در گفت و گو با خبرنگارما با اعلام این خبر تصریح کرد: با توجه به فرسودگی و از رده خارج شدن دستگاه ذخیره سازی فعلی دفتر و عدم پشتیبانی شرکت سازنده آن، تامین قطعات و  پشتیبانی از آن بسیار پرهزینه و ناممکن بود. همچنین خرید یک دستگاه سخت افزاری جدید جایگزین با مشخصات بروز حدود 5 میلیارد تومان برآورد هزینه شده بود که با توجه به انتخاب رویکرد جدید و خلاقانه ذخیره سازی نرم افزاری ضمن کاهش هزینه بسیار، انعطاف پذیری بیشتر و مدیریت بهینه تر نیز فراهم گردید. 
وی افزود: در این سامانه از معماری SDS استفاده شده و software-defined storage یا همان SDS یک نوع معماری ذخیره سازی اطلاعات است که در آن لایه نرم افزاری ذخیره سازها از سخت افزار جدا می باشد. 
مدیر فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: این نوع معماری کاربران و سازمان ها را قادر می سازد تا با کمک برنامه پذیر ساختن منابع ذخیره سازی اطلاعات خود، آن ها را از بسترهای سخت افزاری سنتی همانند storage area network)SAN) یا network-attached storage) NAS) جدا ساخته و از آنان با سطح انعطاف پذیری بسیار بالاتری بهره ببرند.
وی بیان داشت: برآورد هزینه پیاده سازی راهکار جدید توسط پیمانکار بیرونی حدود 200 میلیون تومان استعلام قیمت گردیده بود که با همت کارشناسان داخلی اداره توسعه زیرساخت مدیریت فناوری اطلاعات مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی و به لطف خداوند بدون هیچ هزینه ای این پروژه راهبردی با موفقیت پیاده سازی گردید.
نظام دوست خاطرنشان کرد: هم اکنون اطلاعات سامانه هایی همچون نرم افزارهای چارگون(مکاتبات، منابع انسانی،مالی و …)، ساتع، ارزشیابی، ارزیابی‌ روی این سامانه قرار گرفته است و بزودی تمام اطلاعات سرویس های حوزه فناوری اطلاعات دفتر در این سامانه قرار خواهد گرفت. 

پیمایش به بالا