۱۴۰۳-۰۶-۲۹ ۷:۳۴ بعد از ظهر

(جهش تولید با مشارکت مردم)

دیدار هیأت اعزامی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با سفیر ایران در ازبکستان

هیأت اعزامی دانشگاه باقرالعلوم(ع) که از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان هیئت گفتگوی فرهنگی در تاشکند ازبکستان حضور دارد، در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران به بررسی ابعاد و مشترکات مختلف فرهنگی و اجتماعی بین دو کشور پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، در این دیدار محمدعلی اسکندری، سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در تاشکند ضمن استقبال از هیئت اعزامی به تشریح شرایط فرهنگی، تاریخی و اجتماعی ازبکستان در شرایط کنونی پرداخت و توانمندی ایران در حوزه علم و دانش و همچنین پیشرفت‌های دانشگاهی را زمینه‌ای برای ارتباط با چنین کشورهایی دانست.
وی اظهار داشت: مهمترین دغدغه کشور ازبکستان در سال‌های اخیر نیل به یل به توسعه در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی است. از این رو آنها از هرگونه همکاری که منجر به پیشرفت بیشتر کشور ازبکستان گردد استقبال می‌کنند. مردم ازبکستان احترام زیادی برای ایرانیان قائلند و پیوندهای مشترک تاریخی با ایران را جزو مؤلفه‌های هویتی و فرهنگی خود قلمداد می‌کنند. 
اسکندری با اشاره به نقش زنان در جامعه ازبکستان گفت: زنان در جامعه ازبکستان نقش بسیار تاثیرگذاری دارند. در سال‌های اخیر گرایش به حجاب ازدواج و فرزندآوری در میان زنان ازبکستان به وضوح افزایش یافته است. دولت نیز از این موضوع استقبال کرده و به حمایت خانواده و پشتیبانی از ازدواج و فرزندآوری تسهیلات رزندآوری تسهیلات مختلفی به جوانان اعطا می‌کند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان از اعضاء هیأت اعزامی دانشگاه باقرالعلوم(ع) خواست تا وارد گفتگوهای دقیق علمی با طرف‌های دانشگاهی و شخصیت‌های علمی شوند و از این طریق اعتماد آنها را برای جلب همکاری‌های جدی دانشگاهی و علمی فراهم آورند.

پیمایش به بالا