۱۴۰۳-۰۶-۳۰ ۰:۴۴ قبل از ظهر

(جهش تولید با مشارکت مردم)

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد:

تکیه بر خرد جمعی، هم افزایی، برنامه ریزی، ارزیابی و نوآوری مولفه های اصلی تبلیغ گروهی است

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در جمع سرگروه های تبلیغی جنوب شرق کشور اظهار داشت: تکیه بر خرد جمعی، هم افزایی، برنامه ریزی، ارزیابی و نوآوری از مولفه تبلیغ گروهی بوده و معولا این مولفه ها در تبلیغ فردی مشاهده نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در جلسه افتتاحیه اردوی آموزشی زیارتی سرگروه های تبلیغی جنوب شرق کشور که صبح امروز دوشنبه 26 شهریور 1403 در ساختمان مرکز آموزش های کاربردی برگزار شد ضمن تقدیر از فعالیت سرگروه ها، ساماندهی گروه های تبلیغی را بهترین راهبرد برای برگزاری فعالیت های موفق فرهنگی و تبلیغی دانست و گفت: برگزاری این نوع از اردوها نباید صرفا انتقال مباحث به شرکت کنندگان باشد. بلکه باید زمینه گفتگو و انتقال تجربه های مبلغان را فراهم نماید. موضوع ساماندهی گروه های تبلیغی و جهادی چه در قالب گروه خواهران و چه برادران بهترین راهبرد برای فعالیت در مناطق پرجمعیت مانند شهرهای جنوب شرق کشور می باشد.
وی افزود: تبلیغ به صورت فردی به حسب تشخیص فرد اینکه چه کاری و چگونه انجام دهد صورت می پذیرد، این نوع تبلیغ دارای فوائدی است. آن آثار و برکاتی که در فعالیت های جمعی وجود دارد در فعالیت های فردی نمی توان پیدا کرد. تبلیغ گروهی که متکی بر خرد جمعی بوده به صورت طبیعی خطاهای کمتری را داشته و علاوه بر آن در فعالیت های گروهی است که می توان اعتماد و پشتیبانی نهاد و مجامع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را جلب نمود.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در ادامه به مولفه های اصلی تبلیغ گروهی اشاره کرد و اظهار داشت: تکیه بر خرد جمعی، هم افزایی، برنامه ریزی، ارزیابی و نوآوری از مولفه تبلیغ گروهی بوده و معولا این مولفه ها در تبلیغ فردی مشاهده نمی شود. در دیدار مسولان دفتر تبلیغات اسلامی با رهبر معظم انقلاب در سال1397، ایشان در بیانات خود تبلیغ گروهی را شکل برجسته ای از تبلیغ برشمرده اند.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: با توجه به تاثیر فضای مجازی و رسانه که منجر به تحولات فکری در مخاطب به صورت مستمر می شود، فعالیت فردی نمی تواند ما را در امر تبلیغ موفق نماید. در عصر رسانه که اولویت های ذهنی مخاطب آن به آن تغییر می کند و عموماً زندگی او بدون آرمان می باشد، این خرد جمعی و فعالیت گروهی است که می تواند نقش بسزایی در تغییر رفتار مخاطبان ایفاء نماید.
وی در ادامه با اشاره به آیه 39 سوره احزاب «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا» گفت: واژه “يُبَلِّغُونَ” که به صورت مضارع آمده است دلالت بر استمرار دارد و این بدان معنا است که انبیای الهی در خدمت و هدایت خلق لحظه ای آرامش نداشتند. همچنین واژه “رِسَالَاتِ اللَّهِ” نشان می دهد که مفاد تبلیغی پیامبران مطالبی بود که از جانب خداوند متعال به آنان وحی شده است نه مطالبی که از سوی خود آورده باشند. و در انتهای این بخش از آیه می فرماید پیامبران در این مسیر فقط از ذات مقدس الهی حساب برده و نسبت به دیگران اعتناعی نداشتند.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اظهار داشت: اگر آیه 28 سور فاطر «إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ» را با آیه فوق بررسی نمائیم بدان پی خواهیم برد که خداوند عالم غیر مبلغ را عالم نمی داند. عالمی نسبت به خدا خشیت دارد که در صحنه  بوده و رسالات الهی را تبلیغ نماید.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت اصلاح آنچه بین خود و خدا است در گام اول فعالیت های تبلیغی تاکید کرد و اظهار داشت: اگر در فعالیت های تبلیغی در وهله اول به اصلاح آنچه که بین ما و خداوند متعال است بپردازیم و خود را در محضر ولی عصر ارواحنا فداء ببینیم به طور قطع در امر تبلیغ به توفیق الهی الهی موفق خواهیم بود.

پیمایش به بالا