۱۴۰۳-۰۶-۲۹ ۷:۲۶ بعد از ظهر

(جهش تولید با مشارکت مردم)

ضرورت تحقیق برای شناخت کاندیدای اصلح

مدیرکل حراست و حفاظت دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه شناخت در انتخابات لازم است گفت: ما باید نسبت به فرد اصلح تحقیق کنیم و شفافیت، امانتداری، پاکدستی، ولایتمداری و انقلابی بودن را مدّنظر قرار دهیم زیرا می خواهیم 4 سال کشور را به او بسپاریم.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، مدیرکل حراست و حفاظت در نشست فصلی این اداره کل با تبریک ایام با سعادت دهه امامت و ولایت، ایام عید غدیر بیان داشت: امیدوارم این جلسات بتواند در معرفت افزایی، بصیرت افزایی در مسیر کار و تلاش و بالابردن راندمان کاری ما مؤثر واقع بشود.
متن سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید غلام عباس موسوی در در جمع کارکنان این اداره کل بدین شرح است:
حضرت امام صادق علیه السلام می فرمایند: «وَالْعَمَلُ فيهِ يَعْدِلُ ثَمانينَ شَهْرا، وَ يَنْبغى اَنْ يَكْثُرَ فِيهِ ذِكْرَاللّه ِ عز و جل، وَالصّلَوةَ عَلَى النَّبِىِّ صلي الله عليه و آله، وَيُوَسِّعَ الرَّجُلُ فيهِ عَلَى عِيالِهِ»
ارزش عمل در روز(عيدغدير)برابر با هشتادماه است، و شايسته است آن روز ذكرخدا و درود بر پيامبر‌صلي‌الله‌عليه و آله زياد شود، و مرد، بر خانواده خود توسعه دهد.
هرعملی در آن روز معادل هشتادماه ثواب دارد. عیدغدیر فقط روز سادات نیست و روز همه مؤمنین و همه شیعیان است و همه باید در این روز اقدام و کار خیر و حسنه ای انجام دهند و برای همه ثواب می نویسند و یکی از آنها دیدار با علما و سادات و بزرگان است لذا هرکار حَسَن و خیری انجام دهید برابر است با هشتاد ماه .
يَنْبغى اَنْ يَكْثُرَ فِيهِ ذِكْرَاللّه ِ عز و جل و سزاوار است که مؤمنین در این روز ذکر خداوند را زیاد بگویند و به یاد خدا باشند و درود بر پیامبر و صلوات در این روز وارد است.
وَيُوَسِّعَ الرَّجُلُ فيهِ عَلَى عِيالِهِ و در این روز بر عیالتان و خانواده تان سخت نگیرید و به آنها توجه کنید هدیه بدهید کمک کنید و مورد ملاطفت قرار دهید که توجه به خانواده یکی از محورهایی است که در روز غدیر سفارش شده است.
این عید بزرگی است، کارهای بزرگ در این روز انجام دهید و پیامبر  صلی الله علیه و آله کار بزرگی را که در این روز بنا گذاشت بنای امامت و ولایت هست و بنای خلافت و وصایت است و در این روز جانشینی خودش را تعیین کرد و رهبر و امام و سرپرست امّت را انتخاب و معرّفی فرمودند.
یک بحثی است که شیعه از چه زمانی بوده است؟ آیا شیعه از زمان مولا علی علیه السلام آغاز شده است؟ یا از زمان قبل از آن ؟ این واژه شیعه و واژه تشیّع از چه زمانی بوده است؟
در روایات ما داریم که شیعه از زمان پیامبرگرامی اسلام بنا گذاری شده است. که فرمود:
إِنَّ عَلِيّاً وَ شِيعَتَهُ هُمُ اَلْفَائِزُونَ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ  علی و شیعیانش جزو رستگاران روز قیامتند.
لذا شیعه از زمان خود پیامبر صلی الله علیه و آله گرامی بناگذاری شده است و نه از زمان مولا و یا بعد از علی علیه‌السلام. ریشه دیرین اینچنینی دارد و تصریح شده به اینکه در زمان پیامبر و حتی در تاریخ داریم که در آنجا  می‌گویند شیعه علی در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله و همه می دانیم کلمه شیعه یعنی پیروی که اطاعت کند از اوامر و دستورات آنها و دوری کند از نواهی آنها. ما باید فرمایشات آنها را در زندگی نصب العین قرار دهیم.
همه کارهایمان طبق دستورات اهل بیت باشد و در همه امورات زندگی خط کش‌مان اهل بیت علیهم السلام و مولا علی علیه السلام باشد. ما باید رفتار اهل بیت علیهم السلام را ببینیم و بر اساس رفتار آنها عمل کنیم که این شیعه واقعی است نه اینکه مولا مولا گفتنش گوش فلک را کر می کند و اما اخلاق و عمل و کردارش با علی هماهنگ نباشد.
امام علی اهل کار و اهل تلاش است. امام بیل می زند اما بعضی شیعیان آنچنان تنبلند که دستشان همیشه دراز است و این با مکتب اهل بیت ناسازگار است. علی اهل کار و عبادت است. عبادت علی هم مثال زدنی است ما گاهی در عبادت گاهی در کار و زندگی لنگ می زنیم.
ببینید حضرت در خانه چه رفتاری با حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها دارد چه رفتاری با فرزندانش دارد او باید برای ما ملاک باشد همه اینها برای ما درس آموز است.
ما وظیفه داریم مطالعه کنیم و اطلاعاتمان را بالا ببریم. بصیرتمان را افزون کنیم و در مسیر اهل بیت قدم برداریم.
یکی از درس های غدیر این باشد یک کتابی از اهل بیت را مطالعه کنیم و به کار ببندیم و یکی دیگر از درس های غدیر ولایتمداری، وفاداری و پایبندی به نظام و ارزشهای اسلامی است.
الآن فضای انتخابات است تعصبی برخورد نکنیم. اخلاق را رعایت کنیم. فرد را معرفی کنیم و دیگران را مسخره نکنیم. هر ستاد نیروی خودش را معرفی کند.
متأسفانه برخی از کاندیداها هم‌دیگر را تخریب می کنند و متأسفانه بداخلاقی ها در انتخابات فراوان است.
ما باید در انتخابات الگو تعیین کنیم برای جهان اما فاصله گرفته ایم و امید داریم این فاصله ها کمتر بشود.
حراست چشم سازمان است. حراست باید اشراف داشته باشد.  ایّام انتخابات است و به عنوان مسلمان و ایرانی وظیفه داریم پای صندوق برویم وظیفه شرعی، ملی، سیاسی و اجتماعی ماست و دیگران را هم تشویق کنیم تا مشارکت بالا برود و مشارکت بالا امنیت و اقتدار نظام را بالا می برد.
نکته دیگر اینکه شناخت لازم است و ما باید نسبت به فرد اصلح تحقیق کنیم. شفافیت، امانتداری، پاکدستی، ولایتمداری و انقلابی بودن را مدّنظر قرار دهیم زیرا می خواهیم 4 سال کشور را به او بسپاریم.
کسی باید بتواند جای شهید رئیسی بنشیند که شبیه او باشد که اسطوره خدمت شد. برای انتخابمان تحقیق کنیم، سؤال کنیم تا به اصلح برسیم.
فقط به اطلاعات خودمان اکتفا نکنیم، خیلی دنبال رأی آوری نباشیم مثلا فلانی رأی آوری بالایی دارد، مهم اصلح است. در قیامت باید جواب دهیم و برای انتخابمان پاسخ بدهیم که چرا فلانی را انتخاب کردیم؟ فلانی سازش را ایجاد کرد، این حرکت تخریبی را ایجاد کرد، این کار ضدفرهنگ را ایجاد کرد، ارزش‌ها را زیر سؤال برد، خون شهدا را پایمال کرد یا نه این را انتخاب کردیم، ارزش ها را بالا آورد و تقویت کرد، دشمن ستیزی کرد، انقلاب را یک پله بالا برد، در سازمان ملل قرآن را بالا گرفت، عکس شهید سلیمانی را دست گرفت و ملت را به درستی معرفی کرد یک انتخاب مثل آن است و گاهی هم ممکن است انتخاب درستی شکل نگیرد. انتخابی شکل گیرد که سرنوشت ذلیلانه را بر کشور و نظام رقم می زند و اینها را توجه داشته باشیم.
نکته آخر اینکه دوستانمان در حراست ها مواظبت و نظارت کنند تا امکانات سازمان و بیت المال نباید در جهت یک کاندیدای خاص و جریان خاص قرار بگیرد و این توسط ریاست محترم دفتر هم ابلاغ شده است و این نظارت به عهده حراست قرار گرفت.
هوشمندانه توجه داشته باشید که کرسی، نشست و همایشی که برگزار می شود گعده هایی که برگزار می شود و مقالاتی که درج می شود نظارت داشته باشید تا جهت گیری خاصی نداشته باشند و در جهت کلی انتخابات باشد، در جهت مسیر اصلی انتخابات و افزایش مشارکت مردم باشد.

پیمایش به بالا