۱۴۰۳-۰۶-۲۹ ۴:۴۸ قبل از ظهر

(جهش تولید با مشارکت مردم)

برگزاری نشست بصیرت افزایی اساتید و کنشگران گفتمان انقلاب اسلامی

به همت اداره امور فرهنگی تبلیغی خواهران دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، نشست بصیرت افزایی اساتید و کنشگران گفتمان انقلاب اسلامی برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، لعیا سجادی رئیس اداره امور فرهنگی تبلیغی خواهران دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: در این نشست استاد محمد جوانی با توجه به موضوع علوم شناختی در جنگ شناختی گفت: مهمترین آسیب فضای مجازی ، موضوعی به نام فیلترینگ حبابی است که شبکه های اجتماعی موجب شکل گیری حباب های راحتی شده اند، جایی که اخبار ، نظرات و افراد ناپسند و آزار دهنده به سرعت حذف می گردد. هوش مصنوعی می تواند پیچ تنظیم حباب ها را به گونه ای تنظیم کند که حباب هایی که رادیکال و افراطی شدند و از یکدیگر دورند. یکباره باهم محکم برخورد کنند و جامعه دچار جنگ داخلی و فروپاشی اجتماعی شود.
رهبر معظم انقلاب در مقابل این جنگ شناختی فرمودند؛ «جهاد تبیین» یک فریضه‌ی قطعی و یک فریضه‌ی فوری است و هر کسی که میتواند باید اقدامی کند که در مقابل این جنگ شناختی راهگشا می باشد.

در ادامه جلسه حجة الاسلام حسینی زهان ضمن خوش آمد گویی به مدعوین با بیانی از مقام معظم رهبری فرمودند که دو عنصر مهم برای مواجهه با دشمنی ها لازم بصیرت و صبر می باشد. اگر چنانچه این دو عنصر وجود داشته باشد، دشمن هیچ کار و لطمه ای نمی تواند بزند و هیچ توفیقی در دشمنی و مواجهه با نظام اسلامی بدست نمی آورند. در باب اهمیت و جایگاه بصیرت همین بس که آموزه های دینی ما انسان بی بصیرت، همانند فردی نابینا و فردی که قدرت تشخیص راه را ندارد معرفی شده است.
حضرت محمد(ص): ليسَ الأعمى مَن يَعْمى بَصرُهُ ، إنَّما الأعمى مَن تَعْمى بَصيرتُهُ.
نابینای واقعی آن نیست که چشم ظاهری اش را از دست داده بلکه نابینا آن است که چشم باطن و بصیرت او کور گشته و حقایق و واقعیات جهان خلقت را نمی بیند.
در انتهای برنامه خدمت استاد هادی صائبی با موضوع کنشگری گفتمان انقلاب اسلامی
بودیم ایشان در تعریف کنشگری فرمودند:
کنشگری عبارت است از تلاش هایی که برای تغییر رفتار دیگران انجام می دهیم.
همچنین ایشان درباره آداب کنشگری فرمودند: در کنشگری ما منفعل نیستیم، یعنی تسلیم شرایط نمی شویم, بلکه رفتار جرأت مندانه داریم. فرد منفعل مدعی است رها کن مثل انجمن حجتیه، اما فرد جرأت مند حرف خودش را می زند. کنشگر از گذشته درس عبرت می گیرد، اما در گذشته نمی ماند و نسبت به آینده چشم انداز مثبت دارد، باید مطالبه گر بود، اما بد اندیش نباشیم.

نگاه به مسائل صفر و صدی نباید باشد، تلاش صورت می گیرد تا فرد متقاعد شود و فرد به نقطه مورد نظر برسد. نگاه کاشت ، داشت، برداشت باید باشد. . نگاه بلند مدت در مسائل تاثیر گذار است. نگاه ما ، نگاه درمانگر به بیمار باشد.

پیمایش به بالا