۱۴۰۳-۰۶-۳۰ ۰:۴۶ قبل از ظهر

(جهش تولید با مشارکت مردم)

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی؛

با امید می توان تهدید را به فرصت تبدیل کرد

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: قرآن کریم در آیه 4 سوره نساء می فرماید: «إِنْ تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا يَرْجُونَ» اگر شما به رنج و زحمت می‌افتید آنها (کافران) نیز رنج می‌کشند با این فرق که شما به لطف خدا امیدوارید و آنها امیدی ندارند. آنچه که موجب تمایز مومنین با کافران می شود همین موضوع امید بوده و انسان می تواند به واسطه آن، تهدیدها رو به فرصت تبدیل نماید.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی صبح روز یکشنبه 25 شهریور 1403به منظور امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک، با حضور در اداره کل زندان های استان قم از بخش های مختلف زندان و فعالیتهای فرهنگی در حال اجرا بازدید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در نخستین بخش مطالب خود، ایام ولادت پیامبر رحمت و امام صادق علیهماالسلام را تبریک گفت و اظهار داشت: از زحمات ارزشمند حجت الاسلام بنیادی مدیر کل زندان های استان و حجت الاسلام صفایی معاون فرهنگی این مجموعه در ایجاد فضای قرآنی و فرهنگی تشکر می نمایم.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: «امید» نقش بسزایی در زندگی افراد دارد، ائمه معصومین علیهم السلام مومنین را در مواجهه با ذات باری تعالی، قیامت و دنیا به داشتن «خوف و رجا» توصیه کرده اند. حکمت سعی بین کوه صفا و مروه در زمان حج نیز به همین مساله خوف و رجا بازمی گردد.
وی در ادامه بر ضرورت داشتن امید در مسیر زندگی خصوصاً در تنگناهایی که ممکن است برای انسان رخ دهد تاکید کرد و افزود: قرآن کریم در آیه 4 سوره نساء می فرماید: «إِنْ تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا يَرْجُونَ» اگر شما به رنج و زحمت می‌افتید آنها (کافران) نیز رنج می‌کشند با این فرق که شما به لطف خدا امیدوارید و آنها امیدی ندارند. آنچه که موجب تمایز مومنین با کافران می شود همین موضوع امید بوده و انسان می تواند به واسطه آن، تهدیدها رو به فرصت تبدیل نماید.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن برای انسان و سرنوشت او ارزش بسیاری قائل است و می فرماید: «مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا»؛ هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته، و هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است. اگر بتوانیم فردی را از مرگ واقعی یا معنوی نجات دهیم یا خود او تلاش کند که از مهلکه نجات یابد این فرد می تواند برای جامعه الگو و نمونه قرار گیرد.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه مطالب خود از ایجاد محیط قرآنی و فرهنگی برای زندانیان که توسط مبلغان دغدغه مند با همکاری مسؤلان مربوطه صورت گرفته است، ابراز خرسندی نمود و گفت: قرآن در آیه 82 سوره اسرا،خود را شفا و درمان دردها «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ» معرفی نموده است، این فضای قرآنی و فرهنگی ایجاد شده توسط مبلغان گرامی در زندان می تواند نقش بسزایی در خودسازی و اصلاح امور افراد داشته باشد.
وی بیان کرد: همه انسان ها در هر سن و جایگاهی دچار وسوسه های شیطان بوده و این قرآن است که می تواند انسان را در مقابله با این هجمه ها پیروز نماید. این فرصت قرآنی که به لطف خداوند در محیط زندان ایجاد شده است را قدر بدانید و مطمئن باشید که قرآن تنها یاری دهنده انسان ها در مسیر خوشبختی است. «إِنَّ هٰذَا القُرآنَ يَهدي لِلَّتي هِيَ أَقوَمُ» قرآن افراد را به بهترین و پایدارترین مسیرها راهنمایی می کند. در روایات واژه «هی اقوم» به رسیدن به امام معصوم یاد شده است، این بدان معنا است که هرچقدر خود را به ائمه معصومین علیهم السلام نزدیک کنیم به مسیر خوشبختی و سعادت نزدیک تر شده ایم.
گفتنی است در این بازدید حجت الاسلام سید حامد شریعتمداری مدیرکل تبلیغ عمومی، اباذر جعفری مدیر کل تبلیغ تخصصی و حجت الاسلام یحیی کمال رئیس اداره تعاملات و همکاری های معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حضور داشتند.

پیمایش به بالا