۱۴۰۳-۰۶-۳۰ ۰:۵۰ قبل از ظهر

(جهش تولید با مشارکت مردم)

ایجاد شورای مدیریت محتوای رسانه‌ای دانشگاه؛ گامی مؤثر در تقویت اطلاع‌رسانی و ارتقاء فعالیت‌های علمی

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی رنجبر، رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع) از ایجاد شورای مدیریت محتوای رسانه‌ای دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، در راستای تقویت فرآیند اطلاع‌رسانی و مدیریت رسانه‌ای دانشگاه، شورای مدیریت محتوای رسانه‌ای با هدف بهبود انعکاس رویدادهای علمی، فرهنگی و اداری تشکیل شد. این شورا با حضور اعضای هیئت علمی، کارشناسان و مدیران مرتبط، به دنبال ایجاد هماهنگی بیشتر میان بخش‌های مختلف دانشگاه در زمینه تولید و انتشار محتواهای تخصصی و علمی است.
هدف اصلی از ایجاد این شورا، تولید و توزیع محتوای علمی و فرهنگی با کیفیت در حوزه‌های مختلف است. این شورا وظیفه دارد تا ضمن پوشش کامل رویدادهای دانشگاه، از جمله پایان‌نامه‌ها، نشست‌های علمی، و فعالیت‌های فرهنگی، زمینه حضور مؤثر دانشگاه در فضای رسانه‌ای کشور و همچنین بهبود تعاملات رسانه‌ای دانشگاه با جامعه علمی و فرهنگی را فراهم کند.
این اقدام می‌تواند به تقویت هویت دانشگاه در فضای علمی کشور کمک کرده و فعالیت‌های آن را به طور منسجم‌تر و هدفمندتر به جامعه علمی و عموم مردم منتقل کند. ایجاد شورای مدیریت محتوای رسانه‌ای، علاوه بر افزایش کیفیت تولیدات رسانه‌ای، گامی است در راستای تعامل سازنده‌تر با رسانه‌ها و گسترش حضور دانشگاه در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها.
از دیگر اهداف این شورا، می‌توان به همکاری بین بخشی میان اساتید، دانشجویان و مسئولان دانشگاه اشاره کرد که به تسهیل فرآیند تهیه و توزیع محتوا و همچنین بهبود برنامه‌های دانشگاه در حوزه تولید دانش و محتوا منجر خواهد شد.
تشکیل این شورا، علاوه بر اینکه به انسجام‌بخشی فعالیت‌های رسانه‌ای کمک می‌کند، می‌تواند بستری برای ارتقاء بیشتر سطح آگاهی‌های عمومی و علمی از طریق ارائه گزارش‌های تحلیلی، یادداشت‌های تخصصی و تولید محتوای تصویری و صوتی باکیفیت در موضوعات مختلف باشد.

پیمایش به بالا